Gröna Bilister medverkar på miljömässan Eco Now

14/8: Gröna Bilister medverkar på miljömässan Eco Now

Nästa vecka öppnar den för året helt nya miljömässan Eco Now på Kistamässan i Stockholm. Eco Now vill uppmärksamma bra miljöval inom allt från mat och dryck till mode och boende. Under mässan kommer det bland annat finnas en hel avdelning för transporter och resor där miljön ligger i fokus. Syftet med mässan är att få fler företag och privatpersoner att göra bra miljöval.

– Förändringar måste ske på vår planet om vi ska kunna ha en ljus framtid. Den här mässan är till för alla de privatpersoner och företag som vill ha konkret vägledning om hur man kan göra bra miljöval i sin vardag och i sitt arbetsliv, säger Anders Hallström, projektledare från Eco Now.

Under mässan kommer besökarna att, genom seminarier och utställningar, få veta mer om bland annat miljöbilar, el-mopeder och ekoturism. Bland de mer exotiska inslagen finns en miljövänlig yacht. En av aktörerna som kommer att medverka på mässan är organisationen Gröna Bilister som under torsdagen inleder mässan med en het debatt om biogas. Under mässan kommer organisationen även uppmärksamma Miljöbästa bil 2009 och kampanjen Inte bilen under milen.

– Var och en kan göra ganska enkla förändringar i sitt liv som leder till påtagliga miljöförbättringar. Att källsortera sina resor och inte använda bilen om man ska transportera sig under milen är ett av flera exempel på förändringar var och en kan göra i sitt liv, säger Cecilia Carlqvist, VD för Gröna Bilister.

Några hållpunkter för Eco Now på Kista mässan:

Torsdag 20 augusti – mässan öppnar för miljöbransch och media kl 11 i samband med Gröna Bilisters debatt om miljöbilar och alternativa bränslen.

Fredag 21 augusti – mässan öppnar för allmänheten kl 11 och stänger kl 19. På lördagen håller mässan öppet kl 11-17.

Gröna Bilister ordnar en föreläsning om miljöbilar och alternativa bränslen på lördagen 22 augusti kl 13.00–13.30. I Gröna Bilisters monter, plats 69, kommer det varje dag att ordnas miniseminarium. Mer info på Gröna Bilisters webbplats, www.gronamobilister.se

Läs programmet och mer om mässan på www.econow.se

För ytterligare information kontakta:
Anders Hallström projektledare Eco Now
Tfn: 070-428 49 68 och mail:
anders@econow.se

Cecilia Carlqvist, vd Gröna Bilister
Tfn: 070-271 35 17 och mail:
cecilia.carlqvist@gronamobilister.se

EcoNow är en ny miljömässa som arrangeras av DNA Föreningsutveckling. Syftet är att få fler att göra bra miljövardag i sin vardag och i sitt arbetsliv www.econow.se