Jakob Lagercrantz, Alingsås, omvald till ordförande för Gröna Bilister

8/5: Jakob Lagercrantz, Alingsås, omvald till ordförande för Gröna Bilister

Jakob Lagercrantz, Alingsås, är omvald till ordförande för Gröna Bilister, Sveriges enda miljödrivna bilistorganisation. Det nya verksamhetsåret fokuserar Gröna Bilister mer på mobilitet – att hjälpa folk att inte behöva ta bilen.

– Vi måste byta från fossila till klimatsmarta förnybara drivmedel, vi måste få energieffektivare fordon och det måste bli lättare att inte ta bilen. Sverige är bland de bästa i världen på att ställa om fordonsparken, men det är fortfarande alltför svårt att klara sig utan bilen. Det ska vi jobba intensivt med det nya verksamhetsåret, säger Jakob Lagercrantz, omvald till ordförande för Gröna Bilister.

Vid Gröna Bilisters årsmöte valdes en styrelse enligt följande:

Caroline Magnusson, Täby

Jarl Hammarqvist, Gagnef

Karin Klingenstierna, Västra Frölunda

Kjell Dahlström, Uppsala

Martin Prieto Beaulieu, Älvsjö

Mattias Goldmann, Solna

Sara Boije, Göteborg

Mattias Goldmann är nyvald, men satt tidigare i styrelsen fram till år 2009. Övriga ledamöter är omvalda.

– Jag är mycket glad att vi kunnat behålla och utöka det kanongäng som leder organisationen, med en stor kunskapsbredd som gör att vi kan växla upp arbetet för hållbar bilism ännu mer, säger Jakob Lagercrantz.

För ytterligare information: Kontakta Jakob Lagercrantz, 0708-173 808. Gröna Bilisters kansli når du på 018-320 220.